tag:blogger.com,1999:blog-5034770896312716487.post5921462258285371233..comments2023-04-15T17:03:11.116+03:00Comments on ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ: Σχόλια για το φαινόμενο DopplerAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/09961041854082145397noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-5034770896312716487.post-11531104601023321642008-10-04T19:55:00.000+03:002008-10-04T19:55:00.000+03:00Παρατηρητες Α καιΒ ακίνητοι, πανω σε κινούμενο, με...Παρατηρητες Α καιΒ ακίνητοι, πανω σε κινούμενο, με σταθερη ταχύτητα τραίνο.Ο Α στο 1ο βαγόνι, πηγή ήχου στο 2ο ακίνητη και ο Β στο 3ο Ο Α και ο Β μετρούν το ίδιο f=fs. Μετρούν την ίδια υηχ (υηχ/Α= υηχ/Β) άρα και ίδιο λ (λ >λs)? Το λάθος βέβαια είναι ότι το μήκος κύματος που αντιλαμβάνεται ο επιβάτης είναι διαφορετικό από αυτό των κυμάτων που στέλνει η πηγή και μάλιστα είναι μεγαλύτερο όπως προκύπτει και από τους παραπάνω τύπους.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5034770896312716487.post-3628936444235087892008-05-20T08:37:00.000+03:002008-05-20T08:37:00.000+03:00Πολύ ωραία προσομείωση Βαγγέλη. Επειδή δεν φαίνετα...Πολύ ωραία προσομείωση Βαγγέλη. Επειδή δεν φαίνεται το link στα σχόλια θα την προσθέσω στο άρθρο...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09961041854082145397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5034770896312716487.post-49014582960088115092008-05-20T01:22:00.000+03:002008-05-20T01:22:00.000+03:00Και από μια άλλη οπτική γωνια για το φαινόμενο Dop...Και από μια άλλη οπτική γωνια για το φαινόμενο Doppler, εδώ: http://users.sch.gr/ekoltsakis/nt/harrison/harrisonswf/DopplerEffect_gr.swfAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5034770896312716487.post-48069049460230352612008-05-18T18:08:00.000+03:002008-05-18T18:08:00.000+03:00Νομίζω πως αυτό ίσως μπορεί να αποφευχθεί με την π...Νομίζω πως αυτό ίσως μπορεί να αποφευχθεί με την προσθήκη του μέτρου της ταχύτητας στον τύπο του Doppler (δηλαδή σε απόλυτα). Μετά, βλέπω το καθένα ανεξάρτητα (πηγή - ανιχνευτής), θεωρώντας αντίστοιχα το άλλο ακίνητο. Αν πλησίαζει τότε βάζω πρόσημο με τη λογική : η συχνότητα που αντιλαμβάνομαι εγώ ως παρατηρητής είναι μεγαλύτερη.<BR/><BR/><BR/>Ένας πανελληνιογράφοςStelios M.https://www.blogger.com/profile/00764195983740271988noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5034770896312716487.post-34205875519595770222008-05-11T17:00:00.000+03:002008-05-11T17:00:00.000+03:00Επειδή κάποιοι μαθητές “μπερδεύονται” όπως λένε με...Επειδή κάποιοι μαθητές “μπερδεύονται” όπως λένε με τα πρόσημα τους προτείνω να χρησιμοποιούν τον εξής κανόνα : “Για κάθε ζευγάρι παρατηρητή-πηγής που μελετάω, ορίζω ως θετική φορά από τον παρατηρητή Α προς την πηγή S”. Τους βοηθάει αρκετά.<BR/><BR/>Καλό είναι επίσης<BR/>α) να τους εξηγούμε πως ο παρατηρητής αντιλαμβάνεται διαφορετική χρονική διάρκεια για το εκπεμπόμενο “σήμα”<BR/>β) να τους τονίζουμε πως όταν η ήχος ανακλάται σε εμπόδιο τότε αυτό ισοδυναμεί με μια “νέα” ηχητική πηγή συχνότητας ίσης με αυτή που θα “άκουγε το εμπόδιο αν είχα αυτιά”.<BR/>Και μια ερώτηση. Διδάσκετε εσείς την περίπτωση στην οποία ο παρατηρητής και η πηγή δεν κινούνται στην ίδια ευθεία; Το ρωτάω γιατί εγώ κάνω μια αναφορά σε αυτό όπως και για την περίπτωση που η πηγή κινείται κυκλικά γύρω από τον παρατηρητή ή το αντίστροφο.<BR/><BR/>Έχω διαπιστώσει επίσης ότι κάποιοι μαθητές θεωρούν στην περίπτωση που ένας απομακρυνόμενος από την πηγή παρατηρητής “δεν ακούει” αυτό οφείλεται στην μεγάλη απόσταση και όχι στην υπερηχητική ταχύτητα που μπορεί θεωρητικά να αναπτύξει.<BR/>Ευχαριστώ για την φιλοξενία και για την ανοχή σας στην φλυαρία μου.Anonymousnoreply@blogger.com