Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010
PLN - Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης (ενημερωμένο)
Και να που η ορολογία αρχίζει να μπαίνει σιγά - σιγά και στο πετσί μας. PLN - Personal Learning Network, ένα δίκτυο προσωπικό από το οποίο παίρνεις ιδέες, κινητοποιείσαι, διαβάζεις και μαθαίνεις και ίσως συνεργάζεσαι με κοινό σκοπό. ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ.
Πως όμως θα στήσουμε ένα τέτοιο δίκτυο;
Ευτυχώς ούτε καλώδια χρειαζεται να απλώσουμε αλλά ούτε και να σετάρουμε κάποιο wi-fi ρούτερ. Πρώτα πρέπει να μάθουμε τι είναι ένα τέτοιο δίκτυο. Για αρχή, ένα καλό άρθρο είναι αυτό από την elleanel. Επίσης άλλο ένα όμορφο άρθρο είναι και αυτό εδώ (στα αγγλικά). Επίσης πολύ ενδιαφέρον άρθρο θα βρείτε και εδώ (στα αγγλικά) Τέλος, πολλές πληροφορίες για το τι είναι το PLN θα βρείτε εδώ.
Να πως την αλήθεια δε χρειάστηκε ποτέ να σκεφτώ ότι χρειάζομαι ένα τέτοιο δίκτυο διότι η ανάγκη να αλληλεπιδράσω, να μοιραστώ ιδέες και να μάθω από τους άλλους με έκαμε να το στήσω πριν ακόμη το σκεφτώ. Και κάποια στιγμή πιάνω τον ευατό μου να συμμετέχει στο twitter, να αλληλεπιδρά στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, να καταχωρεί bookmarks για διαμοιρασμό ιδεών και να αποθηκεύει τα feeds από τα εκπαιδευτικά blogs σαν κουφέτα. Νάτο λοιπόν το PLN μου. Είναι εδώ και το έστησα σιγά σιγά. Το διαμορφώνω ανάλογα με τις ανάγκες μου και είμαι πολύ χαρούμενος. Τι κάνω εγώ λοιπόν;
1) Twitter (το 1o και σημαντικότερο βοήθημα για τη δημιουργία ενός τέτοιου PLN). Μπορείτε να με συναντήσετε εδώ . Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσοι άνθρωποι είναι έτοιμοι να εκπέμψουν αυτό που θεωρούν σημαντικό (που είναι σίγουρο ότι θα είναι και για σας αφού ακολουθείτε ανθρώπους με τα ίδια περίπου ενδιαφέροντα).
2) Google Reader (πολύ σημαντικό εργαλείο για να μαθαίνεις πότε δημοσίευσε ο καθένας που ακολουθείς το άρθρο του). Με έχει βοηθήσει να μειώσω σημαντικά το χρόνο περιήγησής μου σε blogs που με ενδιαφέρουν. Να σημειώσω ότι πολύ σημαντικό είναι να σχολιάζουμε στα blogs και να συμμετέχουμε στη συζήτηση που ανοίγεται με κάθε ενδιαφέρον άρθρο που διαβάζουμε.
3) Diigo (πολύ χρήσιμη μηχανή ανταλλαγής bookmarks και όχι μόνο). Μπορείτε να εγγραφείτε στη λίστα μου των συναδέλφων εκπαιδευτικών πατώντας εδώ. Φυσικά μπορείτε να δημιουργήσετε και τις δικές σας λίστες.
4) Μερικά από τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία συμμετέχω και μαθαίνω (Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες, Υλικό Φυσικής - Χημείας, e-frontistirio, Μαθαίνοντας Φυσική στο 8ο, και τα ξένα: classroom20, Moodlers Online. Η συμμετοχή σε project και συζητήσεις σίγουρα αναβαθμίζει τις εμπειρίες και τις γνώσεις μας, ενώ πολλά από αυτά που γνωρίζουμε διαχέονται και σε άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
5) Delicious (άλλο ένα εργαλείο ανταλλαγής και διαμοιρασμού bookmarks).
Όλα αυτά μεταβάλλονται και δημιουργούν ένα περιβάλλον ανεκτίμητης πληροφορίας προσβάσιμης κάθε στιγμή από οποιονδήποτε υπολογιστή. Ένα τέτοιο δίκτυο είναι ανάγκη που ξεπηδά πρώτα - πρώτα από τη διάθεση να γίνουμε καλύτεροι αλλά και από το γεγονός ότι σε ένα περιβάλλον που οι αλλαγές γίνονται τρομερά γρήγορα χρειάζεται οργάνωση των πληροφοριών αλλά και εμπλοκή σε περιβάλλοντα εμπειρίας - ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
ΚΥΡΙΕ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΕ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΑΣ ΕΡΓΟ. ΕΙΜΑΙ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΑΣ ΚΑΘΩΣ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.ΜΟΛΙΣ ΕΜΑΘΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ. ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΡΘΩ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΠΟΥ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΞΑΣΚΗΘΩ ΜῈ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΩ?
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ,
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Δημοσίευση σχολίου