Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016

Διάλεξη στην Αθήνα


Τα τελευταία 20 χρόνια η γνωστική ψυχολογία (κλάδος της ψυχολογίας που ερευνά τη διαδικασία σκέψης στον ανθρώπινο εγκέφαλο) έχει κάνει τεράστιες προόδους στο θέμα της κατανόησης του πως μαθαίνει καλύτερα ο άνθρωπος. Τα συμπεράσματα της γνωστικής ψυχολογίας που διευκολύνουν τη μαθησιακή διαδικασία χρησιμοποιούνται πλέον έντονα από την παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα και πληροφορούν για το πώς πρέπει να διδάσκονται τα διάφορα μαθησιακά αντικείμενα, για το πώς πρέπει να δομείται η διδασκαλία αλλά και για το πώς μελετά αποδοτικότερα ένας μαθητής.
Στην Ελλάδα, υπάρχει μεγάλο κενό πληροφόρησης για τα συμπεράσματα αυτά, και από την πλευρά των καθηγητών αλλά και από τη πλευρά των μαθητών και των γονέων τους. Πολύ συχνά η συμβουλή που δίνεται στους μαθητές που δυσκολεύονται να μάθουν είναι μόνο να αυξήσουν το χρόνο του διαβάσματός τους, ενώ δε δίνεται καμία συμβουλή για τον τρόπο που πρέπει να διαβάζουν, δηλαδή για το τι πρέπει να αλλάξουν ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα της μελέτης τους.

Καλώ λοιπόν όλους τους συναδέλφους καθηγητές, τους μαθητές και τους γονείς τους στη διάλεξη που θα δώσω πληροφορώντας τους για τα τελευταία συμπεράσματα της ακαδημαϊκής έρευνας στο σημαντικό θέμα του πως πρέπει να μελετά ένας μαθητής ώστε να μαθαίνει αποδοτικά.

Μαθαίνω πως να μαθαίνω καλύτερα
(τρεις πρακτικές για πιο αποδοτική μελέτη)
Σάββατο 17 Δεκεμβρίου, ώρα 11.00 πμ 

Η διάλεξη θα δοθεί στο χώρο εκδηλώσεων του βιβλιοπωλείου Σαββάλα, Ζωοδόχου Πηγής 18 στην Αθήνα.


Η διάλεξη απευθύνεται:
  • γενικά στους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που θέλουν να ανεβάσουν την απόδοσή τους αλλάζοντας την καθημερινή πρακτική μελέτης τους, 
  • στους μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου που θα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις και θα ήθελαν να διαβάζουν αποδοτικότερα,
  • στους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων που ενδιαφέρονται να βοηθήσουν τους μαθητές τους να ξεπεράσουν τις δυσκολίες μάθησης που συναντούν, και 
  • στους γονείς που ενδιαφέρονται να συμβουλέψουν σωστά τα παιδιά τους για το πώς πρέπει να μελετούν καθημερινά.
Τι θα ακουστεί:

Η διάλεξη βασίζεται στα τελευταία συμπεράσματα της ακαδημαϊκής έρευνας για το πώς πρέπει να μελετούν οι μαθητές ώστε να μπορούν να κωδικοποιούν αποδοτικότερα και να ανακαλούν εύκολα από τη μνήμη τους δεδομένα, έννοιες, διαδικασίες και πρακτικές λύσης των προβλημάτων που συναντούν κατά τη διάρκεια της Γυμνασιακής και Λυκειακής τους πορείας. Θα αναφερθούν πρακτικές που μπορούν να ενσωματωθούν στην καθη­με­ρινή μελέτη του κάθε μαθητή, ενώ θα γίνει αναφορά στις δυσκολίες που θα συναντήσει ο μαθητής στην υλοποίηση των πρακτικών αυτών.

Κάποιες ερωτήσεις που θα απαντηθούν:
  • Πώς μελετώ αποδοτικότερα και γιατί;
  • Πώς μπορώ να φτιάξω το πρόγραμμά μου ώστε να μελετώ αποδοτικότερα;
  • Γιατί πρέπει να αποκτώ γενικές γνώσεις ακόμη και αν μπορώ εύκολα να τις βρω στη Google;
  • Πώς μπορώ να αποφύγω σε ένα διαγώνισμα τα λάθη στις μαθηματικές πράξεις;
  • Βοηθάει ο ύπνος στη μελέτη μου;
  • Τώρα που θα δώσω πανελλήνιες να κλείσω το λογαριασμό μου στο Facebook;
  • Να έχω το κινητό μου μέσα στο δωμάτιο όταν διαβάζω;
και άλλες πολλές γύρω από την καθημερινή μελέτη ενός μαθητή...

Δεν υπάρχουν σχόλια: