Κυριακή, 29 Ιουνίου 2008

Σουηδία, κάτω το κεφάλι ρε...

Είπαμε ότι σε τούτο εδώ το χώρο θα βγάζουμε τους προβληματισμούς μας και πέρα από την πανέμορφη Φυσική. Να λοιπόν, ημέρα Κυριακή, μετά από μία Χρυσοστομική γόνιμη βραδυά (κρίμα που δεν μπόρεσα να συζητήσω περισσότερο με όλους τους φίλους που γνώρισα), μετά από τον προβληματισμό για τους εθνικούς ευεργέτες, τον προβληματισμό για το τραπεζικό σύστημα και τους αχυρένιους υπαλλήλους της τραπέζης (δεν μπορούν να κάνουν και τίποτα οι άνθρωποι), μετά το μαστίγωμα από τον Γ.Ε. των αναλυτικών προγραμμάτων (μεταξύ μας τους χρειάζεται) και την ταχυδακτυλουργική πανδαισία με μαθηματικό στύλ και χροιά (πόσα θα σε ρωτάγαμε αν ήσουν δικηγόρος) έπεσα ο καυμένος πάνω σε τούτο εδώ:



Αντιγράφω από το Flash.gr (http://world.flash.gr//cosmosl/2008/6/29/37380id/)
Ενα 8 χρόνο αγόρι προκάλεσε δημόσια συζήτηση στη Σουηδία γιατί δεν κάλεσε δυο συμμαθητές του στο πάρτι των γενεθλίων του.
Το σχολείο του παιδιού ανακοίνωσε ότι ο 8χρονος παραβίασε τα δικαιώματα των δύο παιδιών και κατήγγειλε το γεγονός στο σουηδικό κοινοβούλιο. Το σχολείο, που βρίσκεται στην πόλη Λουντ της νότιας Σουηδίας, υποστηρίζει ότι από τη στιγμή που δόθηκαν προσκλήσεις εντός των σχολικών εγκαταστάσεων, τότε δεν πρέπει να γίνονται διακρίσεις. Ο πατέρας του 8χρονου κατέθεσε έγγραφη απολογία μέσω του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της περιφέρειας. Στην απολογία αναφέρεται ότι τα δύο παιδιά δεν κλήθηκαν στο πάρτι από τον γιο του, γιατί το ένα δεν είχε καλέσει και εκείνο στο πάρτι του τον 8χρονο και με τον άλλο είχαν φιλονικήσει. Ο 8χρόνος μοίρασε τις προσκλήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος αλλά μόλις ο δάσκαλος αντελήφθη ότι δύο από τους μαθητές δεν είχαν πάρει πρόσκληση, τις κατάσχεσε στο σύνολό τους. «Ο γιος μου στενοχωρήθηκε πάρα πολύ», δήλωσε ο πατέρας στην εφημερίδα Sydsvenskan. «Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να κατάσχει την περιουσία κάποιου άλλου με τέτοιο τρόπο, είναι σαν να κατάσχεις την προσωπική αλληλογραφία κάποιου», πρόσθεσε. Η απόφαση για το θέμα αναμένεται να ανακοινωθεί το Σεπτέμβριο με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Kαι λέω...ρε συ καλά είμαστε εδώ. Ούτε ψύλλος στον κόρφο μας. Μα είναι δυνατόν με τόσες δράσεις στη Σουηδική εκπαίδευση, ένα σχολείο να καταγγέλει ένα μαθητή του διότι δεν κάλεσε δύο συμμαθητές του στο πάρτυ; Γιατί το σχολείο κατήγγειλε το μαθητή; Μήπως διότι ξέφυγε από την ομάδα, σήκωσε το κεφάλι και ξεχώρισε; Σε μία κοινωνία όπως η σουηδική, με τόσες περιπτώσεις ψυχολογικών προβλημάτων, ένας μαθητής τόλμησε να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που έκαναν όλοι, από αυτό που ήταν κατεστημένο. Τι άλλο να πω παρά βοήθειά τους....

3 σχόλια:

Nasos είπε...

εάν τα βαθυτερα αιτια αυτου του περιστατικου (μεμονωμενου) είναι η ''ρομποτοποιηση τους'' όπως αφηνεται να εννοηθει τοτε αυτο θα ειχε φανερα αποτελεσματα στην κοινωνια τους. Καθε αλλο παρατηρω εγω. Τα προβατα ειναι στη δικη μας κοινωνια οπου δεν γνωριζει κανεις τιποτα παρα μονο τα του χωριου του και οχι στους ευρωπαιους. η ελληνικη κοινωνια ειναι αιωνες πισω σε ολα τα επιπεδα γιατι νομιζουμε οτι κανοντας του καφαλιου μας ειμαστε ΄΄μαγκες΄΄ και οι αλλοι υποδουλοι συστηματος. κουνια που μας κουναγε.
Τα ψυχολογικα προβληματα που μαστιζουν τη χωρα εχουν τη βαση τους σε μαγαλο βαθμο και στον καιρο οπως αναφερουν ολοι οι επιστημονες και οχι στο συστημα παιδειας.
Δεν θελω με αυτα να πω οτι το συμβαν ηταν σωστο αλλα οχι να χαρακτηριζουμε και τους Σκανδιναβους υποδουλωμενους στο κατεστημενο και εμας ελευθερους

physiart είπε...

Όχι φίλε Νάσο, κάθε άλλο. Μην τα ρίχνουμε όλα στον καιρό. Είναι κατά την προσωπική μου άποψη η μεγάλη σημασία που δίνουν στην ομάδα, στο σύνολο και όχι στην ιδιαιτερότητα, στις δεξιότητες του κάθε ατόμου. Αυτή είναι η μία από τις αιτίες και ίσως και μία ακόμη να είναι ο καιρός. Εννοείται ότι εμείς έχουμε περάσει στο άλλο άκρο και το "εγώ" υπερκαλύπτει και διαλύει το "εμείς" στον υπέρτατο βαθμό αλλά και αυτές οι ακραίες συμπεριφορές εκρηκτικής κοινωνικότητας είναι κατακριτέες (σύμφωνα με την προσωπική μου άποψη φυσικά). Το σχόλιό μου λοιπόν είναι: ΑΦΗΣΤΕ και λίγο χώρο στην ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ του κάθε ατόμου. Μην ισοπεδώνετε τη φυσική τάση του ανθρώπου να διαφέρει από τον διπλανό του. Αυτή άλλωστε είναι και η ουσία της βιολογικής εξέλιξης...η διαφοροποίηση. Δεν δαιμονοποιώ το σύστημα παιδείας τους το οποίο είναι φυσικά ενταγμένο σε αυτή τη φιλοσοφία δόμησης της κοινωνίας τους, αλλά τι είναι εκείνο που παράγει μία τέτοια συμπεριφορά από τη μεριά ενός σχολείου; Πως κρίνεται από τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες ένας δάσκαλος που καταγγέλλει ένα παιδάκι το οποίο δεν ήθελε για φίλο του ένα άλλο;

alkal.gr είπε...

Ο λαός μας λέει πως "ότι λάμπει δεν είναι χρυσός" και ο "σοφός" λαός λίγες φορές διαψεύδεται...Το εκπαιδευτικό σύστημα της Σουηδίας χωρίς δεύτερη κουβέντα αποτελεί πρότυπο για όλα τα κράτη-μέλη της Ευρώπης. Παρόλα αυτά όμως,κάτω από το "καλοκουρδισμένο" σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα υποβόσκουν πολλά προβλήματα. Αυτό κατά την άποψή μου είναι και το μεγαλύτερο αρνητικό ενός αυστηρά προγραμματισμένου συστήματος. Σαφώς βέβαια δεν υιοθετώ και την "made in Greece" πολιτική που όλα αφήνονται στην τύχη τους και στις διασυνδέσεις...